16 april 2014

En början-623

"Jag hörde flera skott", sa kvinnan med tårarna rinnande utefter kinderna. "Två, kanske fler. Jag sprang mot ljudet, och ..." Hon pekade på mannen som satt död på bänken. "hittade honom här. Jag tror att han bor i det där stora huset, men jag är bara på besök här, och ..."
Fredrik Larsson tog av sig kepsen och kliade sig i huvudet. Han skrev i blocket och studerade kvinnan i smyg. Hon såg ganska bra ut, liknade någon, men han mindes inte namnet på den berömda filmstjärnan. För de kunde väl inte vara så att det var hon.
"Kan jag gå?", mumlade hon och svalde flera gånger. "Jag mår inte så bar som du förstår. Du hittar mig nere på hotellet."
Fredrik nickade och ställde sig på huk bredvid mannen med en pincett i handen.
"Ska du inte ringa dina kollegor?" sa hon lätt irriterad.
"Han är död. Han går ingenstans", muttrade Fredrik och log när han hittade en fimp under soffan. I änden syntes rosa läppmärken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...