25 oktober 2014

En början-752

Den ena efter den andra gled upp på dansgolvet och började röra sig med långsamma, nästan loja rörelser. Deras blickar riktades mot scenen där en kvinna iklädd svart tajt kattdräkt stod. Hon ålade över golvet och rullade runt som en kelsjuk katt, tryckte sitt underliv mot underlaget och blundade med öppen mun.
Jag tryckte mig hårt mot väggen i syfte att inte synas alltför mycket. Gardinen rörde sig av vinddraget från fönstret och en illande kyla etablerade sig i huden som tryckts mot fönstret. 
Gruppen ute på dansgolvet drog sig ömsom mot, ömsom från varandra. Händerna sträcktes upp mot taket där ljussken exploderade med jämna mellanrum. 
Doften av svett trängde sig på och jag måste verkligen anstränga mig för att inte hålla för näsan.
Kvinnan på scenen låg på rygg med det rödskimrande håret böljande över scenkanten. Hennes pupiller liknade silverfärgade stjärnor och jag såg en svart panter lösgöra sig ur skuggorna bakom scenen. Runt halsen bar den ett glittrande halsband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...