20 januari 2016

En början-992

Jag trängde mig fram genom folkmängden och såg henne sitta i vagnen. Dottern satt bredvid och vinkade med korta rörelser, perfekt synkade med drottningens. Så vackra, tänkte jag och tryckte mig mellan två bögar som stod och fotograferade ekipaget. Kungen stod mellan dem med handen nära pannan till hälsning. Även han såg bra ut, men det var inte han som intresserade mig.
Jag kunde känna doften från dem. Det blåa blodet pulserade i deras ådror, lockade mig att göra det jag måste. Nu gällde det bara att inte dra till sig uppmärksamhet. Vakterna som stod på var sida om vagnen sysselsattes av människor som sträckte sina händer mot den lilla prinsessans näpna hand. Vit. Aldrig använd. Handskklädd för ögonblicket.
Hoppet upp i vagnen gick utan större besvär. Nu gällde det att snabbt bita henne i nacken och stjäla det heliga, sedan försvinna innan någon förstod vad som pågick.
Kniven hängde nära mitt lår om något oförutsett skulle hända, och jag visste hur den skulle riktas för att vara dödande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...