20 april 2016

Äntligen - dags att jobba igen

Min naprapat har gett sitt godkännande till att jag får börja jobba igen, och idag står jag här igen - på taket, med vinden vinande i håret och solen mot min hud. Sinnet svämmar över av alla dofter och en trädkrypare springer upp och ner på tallens stam. En tupp gal om och om igen hos en granne och jag fylls av en stor tacksamhet över att leva i detta nu.
Vi ska fixa taket hos vår granne - höja det, isolera och lägga plåt över. Ett lagom projekt att börja med efter att ha varit lugn flera månader.
Skrivandet har också legat på is, och jag längtar, längtar efter att börja igen. Jag har inte ens skrivit några börjor (eller slut heller).
Pojkarna har studiedag och Zabine har åkt själv till skolan med bussen. Vår duktiga jänta börjar bli så stor.
Pojkarna spelar Monopol och stundtals går det hetsigt till, med höga rop och slag i bordet, men de leker och det gillar jag. Idag har jag beslutat att de inte får spela tv-spel förrän i eftermiddag och jodå, de accepterar det - hittills, men snart kommer nog tjatet, eller inte.
Razmus mår tiptop och äter sin tablett varje morgon och har inga biverkningar. 
Han fick C på ett engelskaprov och tar sig sakta men säkert bort från bottenresultaten. Vi tjafsar ofta om pluggandet, men...han gör det.

Ha en fantastisk dag
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...