Hat och en gnutta kärlek. Mitt pågående bok- och filmmanusprojekt

Mitt pågående manusprojekt nr 1:
Romantic-crime romanen Hat och en gnutta kärlek

Benjamin är trettiosju år när han blir gripen efter femton råa våldtäkter som eskalerat till mord. Charlie är trettionio och författarinna.
När förlaget skickar Charlie till fängelset för att skriva en biografi om Benjamin startar de något som är omöjligt att stoppa.

I skriftens spår kommer hemlighet på hemlighet upp och ingen är oskyldig.
En enkel fråga hade kunnat förhindra det som hände den lilla pojken.

Ideén till den här boken kom till mig via media. En liten artikel i en tidning som jag sparade i flera år och aldrig kunde få ur huvudet. Jag undrade ständigt vad som gjort Benjamin till seriemördare och hur han tänkte.
Driven av det har jag gjort grundlig research och läst massor av böcker.
På vägen har jag insett varför Benjamin gjorde det han gjorde, men har svårt att förstå dem runt honom.
Ett barn föds inte ont, eller?



4 maj 2012

Resande-skrivande-plåtande

Idag blev det en underlig dag
Efter att jag kört barnen till skolan åkte jag hem och tog en promenad med hundarna, sedan...
var det egentligen meningen att jag skulle hjälpa Peter på ett tak, men...
Ha, ha...vi hann knappt dit förrän Peter blev uppringd av en kund som ville träffas på studs.

Nu är ju jag en smart kvinna som inser att saker kan hända ibland, så datorn låg naturligtvis med i bilen.

När Peter svassar iväg för att möta kunden, skriver jag på nya manuset.

Just nu jobbar jag på att hitta en bra och intressant öppning till första kapitlet, och inatt drömde jag den.

Det verkar som om alla mina sinnen är inriktade på att skriva nu.

Igår när jag hämtade barnen såg jag två barn som gick ensamma ned till bäcken, och vävde snabbt ihop en ruskig historia med äckelgubbar och onda dåd.

Idag gömmer sig solen och kalla vindar viner, men i det stora hela är det en superb dag att jobba på tak. Inte för varmt och inte för kallt. Bäst är att man slipper geggan på gården nu.
Ha en härlig dag
Kram

2 kommentarer:

  1. Du är förutseende, som varje kvinna med självaktning måste vara!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Imponerad att du hade datorn med dig och så roligt att höra att du har sådant flyt med skrivandet nu. :-)

    SvaraRadera