14 februari 2014

En början-574

Jag och lillebror stod stilla och tittade in i skogen bakom vårt hus. Mamma sa alltid att det bodde troll där, och att vi inte fick gå in, men jag visste mycket väl vad som befann sig på platsen. Mina föräldrar trodde att jag inte hade sett dem, men ack så fel de tänkte. De små minimänniskorna visade sig varje kväll för mig utan att ha vetskap om att jag såg dem. När natten kom passade de på att leka med mina och lillebrors leksaker. Nallarna fick plötsligt liv, och bilarna som saknade motor for i full fart över golvet i vårt rum. Helikoptrarna jag och pappa satt ihop och målat omsorgsfullt, smattrade upp i luften och flög omkring i natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...