29 mars 2014

SPÖK

Idag har jag inte skrivit många meningar.
Min mamma är här och hälsar på (hon bor I Hälsingland) och vi njuter av att umgås. Hon leker med barnen och läxorna vi skulle göra har glömts bort.

I eftermiddag var vi på Cirkus och åt gott och tittade på SPÖK. 
Lite seg var den i början, men andra akten var riktigt, riktigt bra. Alla ingredienser fanns med, trick, överraskning, vacker musik och bra dansnummer. Måns och de andras sång fyllde våra öron, och glada skratt for genom lokalen. Loa var underbar i sin roll. Lena var lika fantastisk hon.

Efteråt körde vi hem min kompis Sanna, och hämtade ungarna hos deras farmor som sett efter dem idag. De var naturligtvis trötta, men nöjda och glada.

Väl hemma tog jag ut hundarna medan Peter och mamma dukade fram lördagsmyset. Gladiatorerna intog vår tv-skärm och jag läste aftonbladet på plattan. Två dödsfall hade det varit idag. En kille hade krockat med ett träd och en kille hade blivit mördad i en bil. Liemannen har haft fullt upp idag tydligen. Lite läskigt med mordet, men det är väl en uppgörelse mellan kriminella igen. 
Under dagen har jag blivit förkyld. Riktigt förkyld. Det är troligen samma virus som ungarna och Peter haft. Typiskt. Jag ska på frukost med Susanna Alakoski och Linn Hallberg på tisdag. Det vill jag inte missa. Det är ett arrangemang som skapats av Kulturkraft. Ämnet är Barn- och ungdomslitteratur som utgångspunkt för konstnärligt skapande





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...