28 augusti 2014

En början-717

"P.A.P.P.A", stakade sig Pella fram. Brevet var fullt av kaffefläckar och något annat oidentifierbart som hade en gröngul färg. Hennes guldfärgade hår var uppsatt i en slarvig tofs mitt på huvudet och de blågrå ögonen tittade rakt in i mina.
"Duktig flicka, men nu gör vi något annat. Det här brevet är gammalt", sa jag och försökte dra till mig arket.
"Vänta. Jag vill läsa mer", sa Pella och drog till sig brevet igen. 
Jag suckade tungt och gav henne det, väl vetande att hon snart skulle komma till orden jag skulle få svårt att förklara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...